Handelsbetingelser

City Horsens Online ejes og drives af City Horsens, som er en del af Business Horsens, CVR -nr. 88669614.

City Horsens Online er en webportal hvor medlemmer af City Horsens kan sælge varer online. Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på cityhorsensonline.dk.

Bestilling
Cityhorsensonline.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på cityhorsensonline.dk skal du være fyldt 18 år og have Mobile Pay, som er det eneste betalingsmiddel, vi accepterer.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Gennemfør ordre” ud for hver vare. Vær opmærksom på, at du skal betale til hver butik enkeltvis.

Herefter indtaster du dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr. og går videre til betaling. Du betaler direkte til butikken, som herefter behandler og afsender din ordre.

 

Betaling
Cityhorsensonline.dk modtager betaling med MobilePay. Cityhorsensonline.dk opkræver ingen gebyrer ved betaling.

Alle priser på Cityhorsensonline.dk er inkl. moms, og i DKK. Priserne er dagspriser. Alle aftaler indgås på dansk. Alle priser er inkl. fragt.

 

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra den butik, du har bestilt varer fra.

 

Fragt & levering
Det er den enkelte butik, der står for levering af dine varer. Det er derfor op til den enkelte butik, hvordan varerne leveres.

 

14 dages fortrydelsesret
Når du handler på nettet og hos Cityhorsensonline.dk har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnerer varen. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. 

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret på grund af varens art, eller hvor du kan tabe din fortrydelsesret ved at bryde plomberinger. Dette vil eksempelvis gøre sig gældende ved sæber, cremer og andre hudplejeprodukter samt te i forseglet emballage.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give butikken meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. 

 

Returnering           
Hvis du fortryder købet, kan varerne tilbageleveres til butikken. Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil butikken modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

Varen skal sendes direkte til butikken. Adressen finder du på din ordrebekræftelse eller i oversigten over butikker og spisesteder.

 

VIGTIGT
Det forventes, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

Bemærk! Butikkerne modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du oplever problemer med returvarer eller reklamationer hos den enkle butik, kan du kontakte cityhorsensonline.dk på mail@cityhorsens.dk.  

 

Dokumentation for dit køb samt returformular
Det vil lette ekspeditionen betragteligt at du vedlægger en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. 

 

Tilbagebetaling
Når butikken modtager varen, tjekker de den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.

 

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • du reelt har taget varen i brug,
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at inden for 2 år, kan du få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte butikken direkte. Find butikkens kontakt informationer på din ordrebekræftelse eller under oversigten over butikker og spisesteder.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Er reklamationen berettiget, refunderer butikken naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Butikkerne modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Hvis du oplever problemer med reklamationer hos den enkle butik, kan du kontakte cityhorsensonline.dk på mail@cityhorsens.dk.

 

Fejl, misbrug og annullering af ordrer
Vi vil annullere en ordre, hvis der er begrundet mistanke om betalingsmisbrug. Alle sådanne bestillinger vil blive meldt til politiet. Hos cityhorsensonline.dk bestræber vi os på, at de informationer, som står på hjemmesiden og på ordrebekræftelsen, altid er korrekte. Dog kan der ske fejl i form af tastefejl og systemmæssige fejl. I sådanne tilfælde beder vi dig have forståelse for, at vi må annullere ordren. 

 

Persondata
For at kunne handle på cityhorsensonline.dk skal du som minimum oplyse:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til cityhorsensonline.dk via e-mail mail@cityhorsens.dk.  

 

Cookies
Ved at benytte cityhorsensonline.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.
 
Lovvalg og værneting
Køb af varer på cityhorsensonline.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

 

bubble